دلایل استفاده از فایروال (firewall) در شبکه



فایروال (Firewall) یکی از ابزارهای امنیتی که به منظور حفاظت از شبکه‌های کامپیوتری و داده‌های حیاتی در برابر حملات اینترنتی استفاده می‌شود. فایروال می‌تواند به عنوان نقطه مرکزی برای مدیریت امنیتی در یک سیستم استفاده شود و با فیلتر کردن ترافیک و جلوگیری از دسترسی به نقاط ضعف در شبکه، باعث افزایش امنیت شبکه می‌شود.

 

به طور کلی، مزایای استفاده از فایروال عبارتند از:

  1. جلوگیری از حملات:
    فایروال به کاربران اجازه می‌دهد تا ترافیک ورودی و خروجی شبکه را کنترل کنند و از هرگونه حمله به شبکه جلوگیری کنند. با جلوگیری از دسترسی به نقاط ضعف، فایروال به کاربران امکان می‌دهد تا از امنیت شبکه خود اطمینان حاصل کنند.
  2. فیلترینگ ترافیک:
    فایروال می‌تواند به کاربران اجازه دهد تا ترافیک ورودی و خروجی شبکه را فیلتر کنند. با تنظیمات فیلترینگ، کاربران می‌توانند به محتوای خاصی که مجاز به دسترسی به آن هستند، دسترسی داشته باشند و ترافیک مورد نظر خود را کنترل کنند.
  3. بهبود کارایی شبکه:
    با استفاده از فایروال، مدیران شبکه می‌توانند بهبود کارایی شبکه خود را تجربه کنند. با کاهش ترافیک ناشی از دسترسی به محتواهای محدود شده(فیلتر شده)، فایروال می‌تواند به ادمین شبکه کمک کند تا از کارایی بهتری برخوردار شوند.
  4. قابلیت تنظیم:
    فایروال‌ها قابلیت تنظیم و سفارشی‌سازی را دارا می‌ باشد.
  5. حافظت از سایت در برابر حملات:
    استفاده از فایروال به شما کمک می‌کند تا سایت خود را در برابر حملات اینترنتی، مانند حملات DDoS، SQL Injection و تلاش برای نفوذ به سایت، محافظت کنید.

    عملیاتی که توسط یک فایروال NGFW انجام می شود.

    What is a Next Generation Firewall - Fortinet NGFW illustration

     

شرکت نرم افزاری ارونگ پارس متخصص در راه اندازی و کانفیگ Router – switch – Firewall – SAN- NAS  و سایر تجهیزات شبکه با برندها  HP ,Palo alto, sophos ,synology, HPE, Juniper, FortiGate, Fortinet, Kerio , DELL, CISCO، MikroTik  می باشد جهت مشاوره با شماره های 02122770913 و 09195109114 تماس حاصل فرمایید.

 

اینترنت به صرفه LTE مبین نت

 

 

 

 

Firewall & UTMFortiGate

FortigateKerionext-generation firewall (NGFW)UTMفایروال

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!