دستیار هوش مصنوعی ماکروسافت بنام COPILOT در ویندوز 11


مایکروسافت در کنفرانس سال 2023 اعلام کرد که دستیار هوش مصنوعی Copilot را به ویندوز 11 اضافه می‌کند. این دستیار درست مانند آنچه پیش‌تر در مرورگر اج، آفیس و حتی GITHUBدیده بودیم، می‌تواند در انجام کارهای مختلف کاربرد داشته باشد و در applicatin های گوناگون مورد کاربرد و استفاده قرار گیرد.

مایکروسافت می‌گوید Copilot به‌طور مستقیم درون ویندوز 11 قرار داده شده است و از Taskbar می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید همانند Cortana در ویندوز 10.

هنگامی که این دستیار هوشمند را اجرا کردید، نوار آن در کنار همه اپ‌ها، برنامه‌ها و پنجره‌ها باقی می‌ماند و به‌عنوان یک دستیار شخصی به کمک شما خواهد می‌آید.

رئیس بخش ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت،«پانوس پانای» می‌گوید Copilot در این سیستم‌عامل هر user را به یک Professional user تبدیل می‌کند. این ابزار در انجام امور مختلف و شخصی‌سازی تنظیمات به کمک شما می‌آید و می‌تواند به‌راحتی با اپلیکیشن‌ها ارتباط برقرار کند.

Copilot AI در ویندوز قادر به انجام چه کارهایی خواهد بود؟

Copilot در ویندوز می‌تواند محتواهایی را در که اپ‌ها می‌بینید، برایتان خلاصه و بازنویسی کند یا حتی آن‌ها را توضیح دهد. این ابزار بسیار شبیه به پنجره گفت‌وگو در بینگ چت است، بنابراین می‌توانید سؤالات عمومی را هم از این طریق بپرسید و دیگر نیازی به جستجو در وب نداشته باشید.

البته این دستیار هوش مصنوعی به‌شکل مستقیم جایگزین نوار جستجوی موجود در تسکبار ویندوز 11 نمی‌شود و درعوض به‌صورت یک دکمه مجزا در کنار آن وجود خواهد داشت. مایکروسافت می‌گوید Copilot ویندوز یک «دستیار شخصی» است و این توصیف شباهت زیادی به توصیف کورتانا توسط این شرکت دارد.

با توجه به اینکه Copilot در هسته اصلی ویندوز 11 قرار گرفته است، می‌توانید تغییر تنظیمات را به کمک این ابزار انجام دهید. برای مثال، می‌توانید از این دستیار هوشمند بخواهید تا تنظیمات سیستم‌عامل را به حالت Focus تغییر دهد.

از طرف دیگر، چون Copilot ویندوز بر پایه bing chat ساخته شده است، مایکروسافت به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا پلاگین‌های بینگ یا حتی ChatGPT را به این دستیار هوش مصنوعی بیاورند. درنتیجه این ابزار قادر به انجام کارهای بسیار بیشتری خواهد بود.

مایکروسافت آزمایش عمومی Copilot در ویندوز را از ماه ژوئن آغاز می‌کند تا درنهایت این قابلیت در اختیار عموم کاربران این سیستم‌عامل قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که، Copilot فقط در ویندوز 11 عرضه می شود و این قابلیت در نسخه‌های قبلی ویندوز در دسترس نمیباشد.

 

اخبار

AIماکروسافتهوش مصنوعی

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!