جریمه پرسنل شرکت بعلت استفاده از واتس آپ و پیامرسان های عمومی


یک صندوق سرمایه‌گذاری آمریکایی ، کارمندانی را که برای ارتباط سازمانی از پیام‌رسان‌های شخصی مثل واتساپ و تلگرام استفاده کرده‌ بودند با جریمه‌ی سنگینی نمود (در فرهنگ ما نقره داغ کرد).

داستان توبیخ کارکنان این شرکت سرمایه گذاری چیست ؟

مورگان استنلی، شرکت سرمایه‌گذاری آمریکایی، تعدادی از کارمندان خود را بدلیل استفاده از whatsapp و آی مسیج (imessage) بجهت ارتباطات سازمانی، جریمه کرده است. جریمه برخی از این پرسنل از یک میلیون دلار (1.000.000$ ) فراتر رفته است. Morgan Stanley در قوانین سازمانی اش این موضوع را به کارکنان خود اعلام کرده بود که از پیام‌رسان‌های عادی ( غیر سازمانی ) برای ارتباطات کاری ممنوع و غیر قابل قبول است.

نشریه‌ی فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد جریمه‌ی کارمندان مورگان استنلی از پاداش‌های قبلی یا دستمزدی که در آینده قرار است به این افراد پرداخت شود کسر خواهد شد. مورگان استنلی پیش‌تر به‌خاطر استفاده از پیام‌رسان‌های معمولی برای اهداف کاری مجبور شده میلیون‌ها دلار جریمه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پرداخت کند.

مورگان استنلی، یکی از بزرگترین شرکت‌های مالی جهان در بیت کوین سرمایه‌گذاری  می‌کند | مستر اکسچنجر بیت کوین پرفکت مانی

کمیسیون SEC سال گذشته بانک‌ها و کارگزاری‌های بزرگ را به‌دلیل استفاده‌ی کارمندان آن‌ها از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان خصوصی و ذخیره نکردن پیام‌های کاری، مجموعا ۱٫۸ میلیارد دلار جریمه کرد. (1.800.000.000$)

مورگان استنلی (Morgan Stanley) جزو شرکت‌هایی بود که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا جریمه شد و در نهایت بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به این سازمان پرداخت کرد.

در سال ۲۰۲۰ به دلیل استفاده‌ی دو کارمند ارشد مورگان استنلی از پیام‌رسان‌های شخصی، رخنه‌ی امنیتی بزرگی در این شرکت رخ داد. دو کارمند موردبحث در نهایت اخراج شدند.

مورگان استنلی در تلاشی برای برخورد جدی با کارمندانی که از طریق استفاده از پیام‌رسان‌های شخصی قوانین شرکت را نقض می‌کنند، جریمه‌ای بین چند هزار دلار تا بیش از یک میلیون دلار در نظر گرفته است. میزان جریمه مبتنی‌بر سیستمی ویژه است که عواملی مثل تعداد پیام‌های ارسالی و جایگاه کارمند در شرکت را در نظر می‌گیرد.

کارشناسان فناوری سازمانی موتغد هستند، ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان‌های شخصی مثل واتساپ و آی مسیج راهکاری موقتی است و کارمندان در نهایت سراغ استفاده از سرویسی می‌روند که محبوب‌تر و استفاده از آن ساده‌تر است.

کارمندان شرکت‌های مالی در دوران همه‌گیری کرونا مجبور به دورکاری شدند و میزان استفاده از سرویس‌های پیام‌رسان به‌شدت بالا رفت. از آن‌جایی که اکثر سرمایه‌گذاران مشغول استفاده از واتساپ و نمونه‌های مشابه بودند، کارمندان نیز سراغ این پیام‌رسان‌ها رفتند.

 

 

راه اندازی ایمیل سازمانی، VOIP و طراحی وبسایت تخصص ماست .

مشاوره، راه اندازی انواع سرویس سازمانی توسط ما با کیفیتی بی نظیر. با ما تماس بگیرید

02122770913 

09195109114

اخبار

imassageimessageMorgan Stanleysignaltelegramviberwhatsappآی گپآی مسیجایمیلبورس آمریکاجریمه کارکنانمورگان استنلیواتساپ

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!