بررسی مزایا و معایب استفاده از VOIP و دریافت خدمات مبتنی بر ویپ شرکت آسیاتک


در این مطلب مزایا و معایب استفاده از سرویس ویپ را بررسی می کنیم.خدمات VOIP

انتقال صدا از طریق پروتکل اینترنتی یا VOIP، فناوری است که به کاربر امکان می‌دهد به جای خط تلفن معمولی یا همان آنالوگ با استفاده از اتصال اینترنت تماس صوتی برقرار نماید. برخی از خدمات VOIP ممکن است فقط به کاربر اجازه دهند با استفاده از همان سرویس با افراد دیگر تماس بگیرد، اما برخی دیگر ممکن است به کاربر اجازه دهند با هر کسی که شماره تلفنی دارد از جمله شماره های محلی، راه دور، تلفن همراه و بین المللی تماس بگیرد. همچنین، در حالی که برخی از خدمات VOIP فقط روی رایانه کاربر یا یک تلفن VOIP خاص کار می‌کنند، سایر خدمات به کاربر امکان می‌دهند از یک تلفن عادی متصل به آداپتور VOIP استفاده کند.

نحوه کار صدای اینترنتی در VOIP

خدمات VOIP صدای کاربر را به سیگنال دیجیتالی تبدیل می‌کند که از طریق اینترنت منتقل می‌شود. اگر با یک شماره تلفن معمولی تماس گرفته شود، سیگنال قبل از رسیدن به مقصد به سیگنال تلفن معمولی تبدیل می‌شود. VOIP می‌تواند به کاربر امکان برقراری تماس مستقیم از رایانه، تلفن VoIP ویژه یا تلفن عادی متصل به آداپتور ویژه را بدهد. علاوه بر این،  Hot Spots بی‌سیم در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها، پارک‌ها و کافه‌ها به کاربر امکان اتصال به اینترنت را می‌دهد و همچنین ممکن است کاربر امکان استفاده از خدمات VOIP را به صورت بی‌سیم نیز داشته باشد.

برای راه‌اندازی خدمات VOIP چه نوع تجهیزاتی نیاز است؟

می‌تواند از طریق یک مودم کابلی یا خدمات پرسرعت مانند DSL یا یک شبکه محلی باشد. کامپیوتر، آداپتور یا تلفن اختصاصی مورد نیاز است. برخی از خدمات VOIP فقط روی رایانه کاربر یا یک تلفن VOIP خاص کار می کنند، در حالی که سایر خدمات به کاربر امکان می‌دهند از یک تلفن عادی متصل به آداپتور VOIP استفاده کنند. اگر از رایانه استفاده می‌شود، به نرم افزار و یک میکروفون ارزان قیمت نیاز است. تلفن های VOIP ویژه مستقیماً به اتصال پهنای باند کاربر متصل می‌شوند و تا حد زیادی مانند یک تلفن عادی کار می‌کنند. اگر از تلفنی با آداپتور VOIP استفاده شود، می‌توان مانند همیشه شماره‌گیری کرد و ارائه‌دهنده خدمات نیز ممکن است Dial Tone را ارائه دهد.

برای راه‌اندازی خدمات VOIP چه نوع تجهیزاتی نیاز است؟
می‌تواند از طریق یک مودم کابلی یا خدمات پرسرعت مانند DSL یا یک شبکه محلی باشد. کامپیوتر، آداپتور یا تلفن اختصاصی مورد نیاز است. برخی از خدمات VOIP فقط روی رایانه کاربر یا یک تلفن VOIP خاص کار می کنند، در حالی که سایر خدمات به کاربر امکان می‌دهند از یک تلفن عادی متصل به آداپتور VOIP استفاده کنند. اگر از رایانه استفاده می‌شود، به نرم افزار و یک میکروفون ارزان قیمت نیاز است. تلفن های VOIP ویژه مستقیماً به اتصال پهنای باند کاربر متصل می‌شوند و تا حد زیادی مانند یک تلفن عادی کار می‌کنند. اگر از تلفنی با آداپتور VOIP استفاده شود، می‌توان مانند همیشه شماره‌گیری کرد و ارائه‌دهنده خدمات نیز ممکن است Dial Tone را ارائه دهد.

آیا بین برقراری تماس محلی و تماس از راه دور تفاوتی وجود دارد؟

برخی از ارائه دهندگان خدمات VOIP خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می‌کنند، معمولاً فقط برای تماس با سایر مشترکین سرویس. ارائه دهنده VOIP ممکن است به کاربر اجازه دهد کد منطقه ای متفاوت از منطقه ای که در آن زندگی می‌کند تماس برقرار کند. همچنین به این معنی است که افرادی که با کاربر تماس می‌گیرند ممکن است بسته به کد منطقه و خدمات آنها هزینه های مسافت طولانی را متحمل شوند.

برخی از ارائه دهندگان خدمات VOIP برای تماس از راه دور با شماره‌ای خارج از منطقه تماس کاربر، مشابه خدمات تلفن سیمی سنتی موجود، هزینه دریافت می‌کنند. سایر ارائه دهندگان VOIP به کاربر این امکان را می‌دهند که با نرخ ثابتی به مدت چند دقیقه با هر جایی تماس بگیرد.

اگر خدمات VOIP داشته باشیم، با چه کسی می توانیم تماس برقرار کنیم؟

بسته به خدمات، ممکن است فقط به سایر مشترکین سرویس محدود شود، یا ممکن است بتوان با هر کسی که شماره تلفنی دارد تماس برقرار کرد از جمله شماره های محلی، راه دور، تلفن همراه و بین المللی. اگر با شخصی تماس گرفته می‌شود که تلفن آنالوگ معمولی دارد، آن شخص برای صحبت به تجهیزات خاصی نیاز ندارد. برخی از خدمات VOIP ممکن است به کاربر اجازه دهند که همزمان با بیش از یک نفر صحبت کنند.

برخی از مزایای VOIP چیست؟

برخی از خدمات VOIP ویژگی‌ها و خدماتی را ارائه می‌دهند که با تلفن‌های عادی در دسترس نیستند یا فقط با هزینه اضافی در دسترس هستند. همچنین ممکن است بتوان از پرداخت هزینه برای اتصال پهنای باند و خط تلفن سنتی خودداری به عمل آورد.

برخی از معایب VOIP چیست؟

اگر سرویس تلفن عادی با VOIP جایگزین شود،  احتمالا  تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت:

. برخی از خدمات VOIP در هنگام قطع برق کار نمی کنند و ممکن است ارائه دهنده خدمات برق پشتیبان ارائه ندهد.

. همه خدمات VOIP مستقیماً به خدمات اضطراری متصل نمی‌شوند.

. ارائه دهندگان VOIP ممکن است خدمات دایرکتوری فهرست های سفید را ارائه دهند یا ندهند.

آیا می‌توان هنگام صحبت با تلفن از رایانه استفاده کرد؟

در بیشتر موارد، جواب این سواال بله است.

آیا می‌توان هنگام سفر آداپتور تلفن را با خود حمل کرد؟

برخی از ارائه دهندگان خدمات VOIP خدماتی را ارائه می‌دهند که می‌توان از آنها در هر جایی که اتصال اینترنت پرسرعت در دسترس است استفاده کرد.

آیا کامپیوتر کاربر باید روشن باشد؟

فقط در صورتی که سرویس کاربر از کاربر بخواهد با استفاده از رایانه تماس برقرار کند. همه خدمات VoIP نیاز دارند که اتصال اینترنت پهن باند کاربر فعال باشد.

چگونه باید متوجه شد که یک تماس تلفنی VoIP است؟

اگر یک تلفن VOIP خاص یا یک تلفن معمولی متصل به آداپتور VOIP باشد، تلفن مانند یک تلفن عادی زنگ خواهد خورد. اگر سرویس VOIP کاربر از کاربر می‌خواهد که با استفاده از رایانه خود تماس برقرار کند، نرم‌افزار ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات کاربر هنگام تماس ورودی به کاربر هشدار می دهد. (Zoiper Soft Phone)

نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل داده های خدمات VOIP برای بهبود تصمیم گیری ها در حوزه تجارت

تجزیه و تحلیل داده های VOIP شامل جمع‌آوری، مطالعه و تفسیر اطلاعات از سیستم VOIP کاربر است. جزئیاتی را ارائه می‌دهد که می توان از آنها برای تصمیم گیری های تجاری بهتر استفاده شود، از جمله حجم و تعداد تماس ها و نرخ پاسخ به تماس ها. در زیر نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل داده های VOIP برای بهبود تصمیم گیری تجاری بحث شده است.

1. شناسایی رفتار و ترجیحات کاربران برای بهبود خدمات و رضایت مشتری و همچنین تجزیه و تحلیل داده های VOIP این امکان را می‌دهد ترجیحات و رفتار کاربران را با تجزیه و تحلیل شناسایی کنند:

. الگوهای تماس

. محتوا

. مدت زمان

این امر به کسب‌و‌کار افراد امکان می‌دهد ترجیحات، نیازها و نقاط مشکل ساز کاربران خود را بهتر درک کنند. با استفاده از این اطلاعات، می توان رضایت کاربران را با بهبود موارد زیر افزایش داد:

. خدمات

. محصولات

. استراتژی های پشتیبانی از کاربر

تجزیه و تحلیل داده‌های VOIP همچنین می‌تواند داده‌های عملی و بینش‌هایی را در مورد تماس‌های کاربران ارائه دهد و کمک کند تجربه افراد در ارتباط با کسب‌وکارها درک شود.

به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل داده‌های VOIP می‌تواند به کشف موارد زیر کمک‌کند:

. میانگین زمان منتظر ماندن یا انتظار کشیدن کاربر

. رضایت کاربر

. مدت زمان تماس

با استفاده از این بینش‌ها، کسب و کار افراد می‌تواند در آینده در جهت افزایش خدمات به کاربران کار‌کند. با کمک سیستم‌های VOIP قابل اعتماد، مانند سیستم تلفن AUSTIN TX، می‌توان نیازها، نقاط مشکل آفرین و ترجیحات کاربران را شناسایی‌کرد و بهترین راه‌ها را برای بهبود خدمات کاربران یافت.

2. بهینه کردن استراتژی های فروش و بازاریابی

هنگامی که سیستم‌های VOIP با ابزارهای بازاریابی مانند CRM ادغام می‌شوند، می‌توانند به اطمینان از برقراری ارتباط روان و در عین حال افزایش اثربخشی بازاریابی کمک کنند.

ادغام سیستم‌های تلفن VOIP با ابزارهای بازاریابی بینش‌هایی را در مورد کاربران علاقه‌مند به خدمات یا محصولات می‌دهد، بنابراین تصمیم گرفته میشود که پیام‌ها یا تماس‌ها پیگیری شوند. هنگامی که VoIP با یک سیستم CRM ادغام می‌شود، دید عمیقی از گذشته کاربر در کسب و کارها به افراد می‌دهد که این امکان را می دهد:

. ارائه خدمات شخصی سازی شده تر به کاربران

. بهبود بخشیدن استراتژی بازاریابی

. افزایش هدف گذاری کاربران

. ردیابی و بهبود هزینه تماس برای کاربران

تجزیه و تحلیل VOIP به کسب و کار ها امکان می‌دهد تا با ردیابی هزینه ها و بر استفاده از تماس ها نظارت و انها را بهینه سازی کنند:

. تعداد تماس هایی که گرفته و دریافت می شود

. مدت زمان این تماس ها چقدر است

. هزینه این تماس ها

همچنین می‌توان روند تماس ها، رفتارها و الگوهای کاربران ، کارمندان و تامین کنندگان را مورد مطالعه قرار داد. در واقع این امر می‌تواند کمک‌کند تا زمان‌بندی، مسیریابی و زمان‌بندی تماس افراد را به حداکثر رسانده و تماس‌های جعلی یا غیرضروری را شناسایی‌کرد. با کمک تجزیه و تحلیل داده های VOIP، می توان برنامه‌های مختلف VOIP و ارائه دهندگان خدمات را برای انتخاب بهترین گزینه برای بودجه و نیازهای سازمانی مقایسه کرد.

4. نظارت و بهبود عملکرد و همکاری کارکنان

تجزیه و تحلیل داده های VOIP بینش هایی را در مورد عملکرد کارمندان در موقعیت هایشان ارائه می‌دهد، در درجه اول در نقش های کاربر محور.

. مناطق آموزشی

. اجرا کنندگان برتر

. فرصت های بهبود فرآیند

سیستم های تلفن VOIP برای به حداکثر رساندن مدیریت عملکرد، اطلاعات بسیار ارزشمندی را تولید می کنند. آنها به کاربران در رسیدن به این اهداف کمک می‌کنند:

. پیگیری مدت زمان تماس و تعیین اینکه آیا کارکنان نیاز به آموزش یا مربیگری دارند تا در مدت کوتاهی به سراغ کاربران بیشتر بروند.

. به حداکثر رساندن سطح پرسنل بسته به حجم تماس و در صورت نیاز، استخدام کارکنان بیشتر برای حفظ استانداردهای تجزیه و تحلیل کسب و کار افراد است. همچنین می‌توان از تجزیه و تحلیل داده‌های VOIP برای ترویج و ساده‌سازی همکاری کارمندان با استفاده از اشتراک‌گذاری فایل، پیام‌رسانی، کنفرانس و اشتراک‌گذاری صفحهات مختلف استفاده به عمل آورد.

5. اصلاح و مشخص کردن نگرانی های مربوط به کیفیت تماس ها

تجزیه و تحلیل داده های VOIP این امکان را می‌دهد مشکلات کیفیت تماس را پیدا کرده و آنها را عیب یابی کرد. این نگرانی‌ها می‌توانند بر تجربه کاربران، شهرت یک برند و کارایی ارتباطات تأثیر بگذارند. تجزیه و تحلیل داده های VOIP این امکان را می‌دهد علت اصلی این مشکلات را مشخص کرده و آنها را برطرف‌کرد.

تجزیه و تحلیل داده‌های VOIP برای تصمیم گیری در حوزه کسب و کار‌ها حیاتی هستند. این تجزیه و تحلیل ها می‌تواند به بهبود خدمات ارایه شده به کاربران، بهینه سازی استراتژی های فروش و بازاریابی، و پیگیری و بهبود همکاری و عملکرد کا‌‌رکنان کمک‌ کنند.

سرویس VOIP خانگی شرکت آسیاتک با نام تجاری آسیاتل، روی انواع سرویس های اینترنت آسیاتک ارائه می گردد. شما می توانید با تماس با شماره 02122770913 یا 09195109114 و همچنین تکمیل فرم زیر اقدام نمایید.


    اخبار

    آسیاتلویپویپ خانگیویپ سازمانی

    امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!